sâmbătă, 3 octombrie 2009


''Modern kids future freaks
Following media beats
Everything is on the screen
Can’t find a space
The computer erased your heart

We are modern kids
Living through a screen''


Asa imi incep eu pledoaria pentru copilaria secolului 21. Imi amintesc ca acum mai bine de o luna am primit o vizita neasteptata.Intoarsa acasa din oras, observ cu o oarecare surprindere prezenta uni musafir ce asteptase cu sufletul la gura intoarcerea mea acasa.O fetita de vreo 4-5 anisori vine in intimpinarea mea si imi zambeste:'Ciau Ioana, bine ai venit.'Uimita fiind inca de prezenta acelei mici creaturi aflate pe teritoriul meu incerc sa-i schitez un zambet si sa incerc sa intreprind o conversatie cat mai joviala cu ea .Insa bineinteles ea nu baga in seama si ma ia frumusel da manuta si imi spune:'Ce bine ca ai venit acum ne putem juca in sfrasit.'..Sa ma joc imi spun..nu am mai facut asta de mult timp.M-a conduce ca pe-un musafir in camera mea si-mi zice:'Eu sunt Maia.De-a ce vrei sa ne jucam?Eu stiu o multime de jocuri.Ne jucam de-a ce vrei tu, haide joaca-te cu mine.'Ma uit la ea si parca nu inteleg ca vrea sa-mi spuna, desi cuvintele ei atat de uzitate intr-o vreme acum mi-erau complet straine.O priveam uimita fara sa-i raspund, nu stiam ce sa-i spun..Cum puteam eu sa-i zic in fata ca eu am uitat sa ma joc, ca nu mai stiu cum? Jocurile copilariei le pastrasem doar in amintire.Teoretic stiam ce vroia de la mine, practic nu mai stiam nimic.Iar ea statea si ma privea si sorbea din ochi fiecare miscare a genelor.Atunci ii zic:"Ne jucam ce vrei tu".
Nu realizasem niciodata pana in acel moment ca am uitat sa ma joc, ca nu mai eram un copil. Fara sa realizez, fara sa-mi iau rams bun copilul din mine disparuse .Crescusem.Fusesem izgonita o data pentru totdeauna din lumea copilariei.Lucrul de neconceput odiniora se intamplase: uitesem sa ma joc.Era ca si cum cineva imi pusesem un sechestru in minte, ca si cum cineva ma oprea, imi interzicea sa ma joc.Da am crescut.Poate asa va fi si cand voi imbatrani.Poate vor veni nepotii la mine si-mi vor zice:"Joaca-te cu mine",iar eu voi realiza ca voi fi imbatrnit doar cand ma voi ridica din fotoliu sio durere groaznica de oase ma va cuprinde.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu